Ágykirály

Mitől lesz pihentető az alvás?

2017-10-24



Nyugodt, pihentető éjszaki alvásra vágyik? Mégis álmatlanul forgolódik minden éjjel az ágyában? Lássunk néhány praktikát, ami segíthet, hogy reggel kipihenten tudjon ébredni.

1. Alakítsa úgy a napirendjét, hogy az alvásra megfelelő időt tudjon szánni, hiszen a szervezete nagy valószínűséggel nem fog megelégedni pár órányi szunyókálással. S akkor nagy valószínűséggel fáradtabban fog ébredni, mint ahogy lefeküdt.

2. Tartsa szem előtt, hogy egy hosszúra nyúlt éjszakai munkát vagy esetleg dorbézolást nem lehet kétszer annyi alvással bepótolni, sőt azt is felejtse el, hogy „előre” alszik, hiszen természetesen nem célravezető megoldás.

3. Próbálja megfelelő napirend kialakításával beosztani, hogy nagyjából mindig ugyanakkor feküdjön le és keljen fel, ez érvényes a hétvégére is. Miután a biológiai órája beáll, akkor a szervezete úgy fogja ütemezni a regenerálódási időszakot, hogy az ön megszokott alvási idejébe essen.

4. Ügyeljen arra, hogy éjfél előtt mindenképpen ágyba kerüljön, ugyanis tudományosan kimutatott tény, hogy az éjfél előtti alvás sokkal pihentetőbb.

5. Fontos, hogy a munkahelyi problémáit hagyja az iroda falai között, ha este is azon agyal, hogy másnap mit kell csinálnia, akkor az agya nem tud pihenő üzemmódba kapcsolni, így reggelre ugyanolyan fáradt lesz, mint mikor lefeküdt. Ha családi gondok gyötrik, azokat is próbálja estére a gondolatai hátsó szegletébe száműzni, hogy ne kattogjon rajta egész éjjel, hiszen éjszaka úgysem tudja őket megoldani, de lehet, hogy másnap tiszta fejjel biztosan megtalálja a megfelelő megoldást.

6. Biztosan hallott róla, léteznek ellazulást segítő gyógyteák, melyek elalvás előtti fogyasztása elősegíti a pihentető alvást.

7. No meg persze léteznek különböző relaxációs technikák is, melyek segítik a pihenésre, kikapcsolódásra történő ráhangolódást.

8. Munka után még sportolhat, amitől kellően elfárad, de semmiképpen ne hagyja lefekvés előtti időpontra, mert a felpörgött szervezetnek több időre van szüksége a pihenő állapot eléréséhez.

9. Lefekvés előtt soha ne egyen nehéz ételeket, ne fogyasszon kávét, kólát vagy esetleg energiaitalt. A gyomor számára megterhelő ételek és a koffein tartalmú italok felpörgetik a szervezetet, így az nem tud pihenni, ebből következően ön sem fog megfelelően kipihent állapotot elérni.

10. Talán az egyik legfontosabb a pihentető alvás szempontjából, hogy milyen a hálószobája és milyen a benne található ágy. A hálóhelyiséget lefekvés előtt mindenképpen szellőztesse ki, legyen a szoba csendes, megfelelően elsötétített és ideális hőmérsékletű. A nyugodt éjszakai alvás leglényegesebb alkotóeleme maga az ágy. Fontos, hogy olyan matracot válasszon, ami nem túl kemény, de nem is túl puha. Lehetőség szerint inkább keményebb matracot válasszon. Hiszen a nem megfelelő keménységű ágy hátproblémákat is okozhat. Az ágya legyen kényelmes, ne legyenek rajta egyenetlenségek.

matrac anyaga legyen természetes, a szintetikus anyagok nem szellőznek jól. Érdemes jó minőségű matracot vásárolnia, mely a pihentető alvásának kulcsa lehet. A jó minőségű ágy ára hosszútávon megtérül, akár Budapesten vásárol ágyat, akár vidéken.